Przejdź do treści

Język obcy zawodowy dla branży audiowizualnej, ekonomiczno-administracyjnej, poligraficzno-księgarskiej, teleinformatycznej

  

Grafika przedstawia logo Funduszu Europejskiego dla Rozwoju Społecznego, flagę Rzeczpospolitej Polski oraz flagę Unii Europejskiej.

FERS.01.04-IP.05-0011/25

Projekt jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Lider: EDU FORCE Spółka z o.o.
Partner: Politechnika Łódzka – Kierownik projektu: dr hab. Jacek Stańdo, prof. uczelni 
Okres realizacji projektu: od 01.09.2025 do 28.02.2027
Wartość projektu: 1 819 020,00 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 501 055,30 zł i Dofinansowanie z Budżetu Państwa 317 964,70 zł.

Grafika podzielona jest na cztery części. Od lewej:  Zbliżenie na obiektyw aparatu fotograficznego z kolorowymi, koncentrycznymi kręgami światła w tle.  Wykres słupkowy z liniami analizy danych, w tle ręce osoby korzystającej z laptopa.  Stos książek z jedną otwartą książką na górze, a w tle rozmyte regały biblioteczne.  Kobieta na tle kolorowego kodu binarnego i fragmentów kodu komputerowego, widoczna w półprzezroczystym świetle.

Celem projektu jest opracowanie i upowszechnienie 8 ogólnodostępnych oraz bezpłatnych e-materiałów (składających się w sumie z 48 modułów) do nauki języka obcego zawodowego dla 8 zawodów:

  • administrator produkcji filmowej i telewizyjnej, technik animacji filmowej - branża audiowizualna
  • technik ekonomista - branża ekonomiczno-administracyjna
  • animator rynku książki - branża poligraficzno-księgarska
  • technik informatyk, technik programista, technik teleinformatyk, technik tyfloinformatyk - branża teleinformatyczna

Język obcy zawodowy (JOZ) stanowi integralną i obowiązkową część kształcenia zawodowego. Wytworzone e-materiały wraz z materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli i nauczycielek zostaną upowszechnione na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (zpe.gov.pl) wzbogacając repozytorium e-materiałów.
Korzystanie z e-materiałów do języka obcego zawodowego pozwoli na pogłębienie znajomości języka obcego zawodowego, co w następstwie wzmocni pozycję tych osób na rynku pracy oraz umożliwić sprawną komunikację w języku obcym w trakcie aktywności zawodowej. E-materiały pomogą poszerzyć posiadany zasób środków językowych oraz rozwijać cztery podstawowe sprawności: słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, mówienie i pisanie. Ponadto e-materiały do języka obcego zawodowego zostaną opracowane w oparciu o treści kształcenia określone w podstawach programowych kształcenia dla poszczególnych zawodów szkolnictwa branżowego. Powstałe e-materiały przyczynią się do zwiększenia równego dostępu do wysokiej jakości treści edukacyjnych oraz większego wykorzystania innowacyjnych sposobów uczenia się i nauczania, wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Działania w projekcie

Zadanie 1. Opracowanie merytoryczne 48 modułów do 8 e-materiałów do nauki JOZ.
Zespół składający się z autorów, metodyków językowych, redaktorów, native speakera oraz specjalistów branżowych i językowych (recenzentów wewnętrznych) opracuje scenariusze do multimediów, ćwiczeń interaktywnych i materiały dydaktyczne dla nauczycieli.

Zadanie 2. Opracowanie technologiczne 48 modułów do 8 e-materiałów do nauki JOZ, integracja z Platformą MEN (ZPE)
Do realizacji zadania zostaną zatrudnieni specjaliści w zakresie dostępności cyfrowej (WCAG), graficy, programiści, specjalista ds. obsługi prawnej w zakresie prawa autorskiego. W ramach zadnia na podstawie treści opracowanych w zadaniu 1 zostaną wyprodukowane filmy przedstawiające sytuacje zawodowe, gry edukacyjne, dokumenty hipertekstowe, interaktywne galerie zdjęć, ćwiczenia interaktywne oraz materiały metodyczne dla nauczycieli. Wszystkie te elementy zostaną zaimplementowane na platformę edukacyjną ZPE. 

Grupa docelowa

  • uczniowie i uczennice szkół prowadzących kształcenie w zawodach szkolnictwa branżowego, osoby dorosłe zainteresowane rozwojem swoich umiejętności w zakresie języka obcego zawodowego,
  • nauczyciele i nauczycielki kształcenia zawodowego i osoby prowadzące zajęcia z zakresu języka obcego zawodowego.

Dodatkowe informacje

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej "KPON". Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać  osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje),za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): 

  • poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacji szukaj również na Facebooku.

 

Flaga i godło Rzeczpospolitej Polski.