Przejdź do treści

Język obcy zawodowy dla branży audiowizualnej, ekonomiczno-administracyjnej, poligraficzno-księgarskiej, teleinformatycznej

  

Grafika przedstawia logo Funduszu Europejskiego dla Rozwoju Społecznego, flagę Rzeczpospolitej Polski oraz flagę Unii Europejskiej.

FERS.01.04-IP.05-0011/25

Lider: EDU FORCE Spółka z o.o.
Partner: Politechnika Łódzka – Kierownik projektu: dr hab. Jacek Stańdo, prof. uczelni 
Okres realizacji projektu: od 01.09.2025 do 28.02.2027
Wartość projektu (100% dofinansowania z Unii Europejskiej): 1 819 020,00 PLN

Grafika podzielona jest na cztery części. Od lewej:  Zbliżenie na obiektyw aparatu fotograficznego z kolorowymi, koncentrycznymi kręgami światła w tle.  Wykres słupkowy z liniami analizy danych, w tle ręce osoby korzystającej z laptopa.  Stos książek z jedną otwartą książką na górze, a w tle rozmyte regały biblioteczne.  Kobieta na tle kolorowego kodu binarnego i fragmentów kodu komputerowego, widoczna w półprzezroczystym świetle.

Celem projektu jest opracowanie i upowszechnienie 8 ogólnodostępnych oraz bezpłatnych e-materiałów (składających się w sumie z 48 modułów) do nauki języka obcego zawodowego dla 8 zawodów:

  • administrator produkcji filmowej i telewizyjnej, technik animacji filmowej - branża audiowizualna
  • technik ekonomista - branża ekonomiczno-administracyjna
  • animator rynku książki - branża poligraficzno-księgarska
  • technik informatyk, technik programista, technik teleinformatyk, technik tyfloinformatyk - branża teleinformatyczna

Język obcy zawodowy (JOZ) stanowi integralną i obowiązkową część kształcenia zawodowego. Wytworzone e-materiały wraz z materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli i nauczycielek zostaną upowszechnione na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (zpe.gov.pl) wzbogacając repozytorium e-materiałów.
Korzystanie z e-materiałów do języka obcego zawodowego pozwoli na pogłębienie znajomości języka obcego zawodowego, co w następstwie wzmocni pozycję tych osób na rynku pracy oraz umożliwić sprawną komunikację w języku obcym w trakcie aktywności zawodowej. E-materiały pomogą poszerzyć posiadany zasób środków językowych oraz rozwijać cztery podstawowe sprawności: słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, mówienie i pisanie. Ponadto e-materiały do języka obcego zawodowego zostaną opracowane w oparciu o treści kształcenia określone w podstawach programowych kształcenia dla poszczególnych zawodów szkolnictwa branżowego. Powstałe e-materiały przyczynią się do zwiększenia równego dostępu do wysokiej jakości treści edukacyjnych oraz większego wykorzystania innowacyjnych sposobów uczenia się i nauczania, wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Grupa docelowa

  • uczniowie i uczennice szkół prowadzących kształcenie w zawodach szkolnictwa branżowego, osoby dorosłe zainteresowane rozwojem swoich umiejętności w zakresie języka obcego zawodowego,
  • nauczyciele i nauczycielki kształcenia zawodowego i osoby prowadzące zajęcia z zakresu języka obcego zawodowego.

Zadania realizowane w projekcie:

Zadanie 1. Opracowanie merytoryczne 48 modułów do 8 e-materiałów do nauki JOZ.
Zespół składający się z autorów, metodyków językowych, redaktorów, native speakera oraz specjalistów branżowych i językowych (recenzentów wewnętrznych) opracuje scenariusze do multimediów, ćwiczeń interaktywnych i materiały dydaktyczne dla nauczycieli.

Zadanie 2. Opracowanie technologiczne 48 modułów do 8 e-materiałów do nauki JOZ, integracja z Platformą MEN (ZPE)
Do realizacji zadania zostaną zatrudnieni specjaliści w zakresie dostępności cyfrowej (WCAG), graficy, programiści, specjalista ds. obsługi prawnej w zakresie prawa autorskiego. W ramach zadnia na podstawie treści opracowanych w zadaniu 1 zostaną wyprodukowane filmy przedstawiające sytuacje zawodowe, gry edukacyjne, dokumenty hipertekstowe, interaktywne galerie zdjęć, ćwiczenia interaktywne oraz materiały metodyczne dla nauczycieli. Wszystkie te elementy zostaną zaimplementowane na platformę edukacyjną ZPE. 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie