XXI Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych odbyła się w tym roku na Politechnice Białostockiej! W wydarzeniu wzięli udział także matematycy z Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki PŁ.
XXI Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych poświęcona była roli matematyki jako kluczowego elementu edukacji w uczelniach technicznych oraz innowacyjnym podejściom dydaktycznym w jej nauczaniu. Poruszono wyzwania związane z przejściem od szkoły średniej do studiów wyższych, omówiono zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym oraz zagadnienia związane z nauczaniem matematyki w kontekście projektowania uniwersalnego.
72 naukowców i dydaktyków z 22 uczelni przez 3 dni dyskutowało o tym, jak uczyć i jak uczyć się matematyki w XXI wieku. Matematycy z CMF również dzieli się swoim doświadczeniem.
Konferencję rozpoczął wykładem plenarnym "Zastosowanie myślenia funkcyjnego w analizie sytuacji praktycznych" dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ. W tym samym dniu odbył się panel „Sztuczna Inteligencja w nauczaniu i uczeniu się matematyki” poprowadzony również przez Profesora Jacek Stańdo. Dyskusja poświęcona była dostosowaniu nauczania matematyki w dobie AI do potrzeb dzisiejszych studentów.
W kolejnych dniach konferencji swoje wystąpienia przedstawili:
- Po co uczyć się matematyki? Współczesne wyzwania dydaktyczne i strategie nauczania - dr Małgorzata Komisarska, dr inż. Agnieszka Niedziałkowska
- Jak okiełznać tę zMORE Matematykę? - dr inż. Alina Kondratiuk-Janyska, dr inż. Violetta Lipińska
- Świat skryty za liczbami – uwagi o dydaktyce statystyki - dr inż. Katarzyna Dems-Rudnicka, dr inż. Izabela Jóźwik
- Sztuczna inteligencja w edukacji matematycznej: analiza wykorzystania dużych modeli językowych przez studentów podczas uczenia się budowania i rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych - dr Marek Małolepszy, prof. PŁ
- SI – mój asystent w pracy (naukowej, dydaktycznej, redakcyjnej) - dr inż. Małgorzata Terepeta, prof. PŁ
- Jak nie zgubić matematyki w drodze na studia? Kluczowe kompetencje i luki wyniesione ze szkoły średniej - dr inż. Agnieszka Niedziałkowska
- Peer teaching – inaczej - dr Elżbieta Galewska, dr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska