Piszą o nas w Życiu Uczelni! W Szkole Letniej na Uniwersytecie w Aveiro, zorganizowanej w ramach projektu Math3DGeoVR, wzięło udział 25 studentów i 13 nauczycieli akademickich z pięciu uczelni: Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu w Aveiro, Uniwersytetu w Żilinie oraz Tartu Ulikool. Wydarzenie miało miejsce w dniach 17-21 czerwca 2024 roku.
Podczas zajęć zostały przetestowane scenariusze zajęć wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Przedstawione przykłady dotyczyły umiejętności rozumowania geometrycznego i przestrzennego. Studenci mieli okazję pracować pod kierunkiem dr hab. Jacka Stańdo, prof. PŁ (Kierownika Projektu Math3DGeoVR), dr Tomasza Kopczyńskiego z Uniwersytetu Śląskiego oraz doktoranta z PŁ, mgr inż. Adama Nowaka.
Projekt pokazał nowy, innowacyjny wymiar w uczeniu się i nauczaniu geometrii oraz rozumowania przestrzennego. Uczestnicy zagłębili się w matematyczne relacje między obiektami, takie jak kongruencja, symetria, refleksja, rotacja, ekspansja i kurczenie. Środowisko wirtualnej rzeczywistości (VR), które zostało zaproponowane, umożliwiło to w bardzo przystępny sposób. Symulacje 3D mają ogromny potencjał edukacyjny i pozwalają na ocenę efektów nauczania. Zajęcia dostarczyły studentom i nauczycielom wiedzy na temat możliwości VR, ale również ujawniły ograniczenia związane z dostępem do sieci i Internetu w różnych krajach oraz wyzwania, które trzeba jeszcze pokonać.
Zajęcia były finansowe z projektu Math3DGeoVR 2021-1-PL01-KA220-HED-000030365 realizowanego w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki w ramach programu Erasmus+
Dziękujemy za relację Agnieszce Pietras i Iwonie Staniec z Instytutu Zarządzania PŁ. Więcej w Życiu Uczelni (168).